YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ANİMASYON SANATI ÖZEL YETENEKLİLERLE BULUŞUYOR

YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ANİMASYON SANATI ÖZEL YETENEKLİLERLE BULUŞUYOR

17.02.2024 337

Yapay Zekâ Destekli Animasyon Sanatı Özel Yeteneklilerle Buluşuyor

Uygulamanın Amacı

Özel yetenekli öğrencilerin yapay zekâ destekli animasyon araçlarıyla tanışmalarını sağlamak.

Öğrencilerin öğrenme süreçlerini etkileşimli ve keyifli bir şekilde deneyimleyerek özgüvenlerini artırmak.

Öğrencilerin Sosyal Bilgiler ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirmek ve derse olan ilgilerini artırmak.

Öğrencilerin yaratıcılıklarını ve dijital becerilerini geliştirmek.

Özel yetenekli öğrencilerin farklı öğrenme hızlarına ve ilgi alanlarına uygun olarak özelleştirilmiş eğitim materyalleri sunarak öğrenmeyi daha etkili hale getirmek.

Uygulamanın Özeti

Kurumumuzun Dijital Tasarım Atölyesi’nde, Türkçe Öğretmeni Şebnem Gürler ve Sosyal Bilgiler Öğretmeni Masum TEKİN, MEB Bilim ve Sanat Merkezleri Sosyal Bilgiler ve Türkçe dersi Çerçeve Planı doğrultusunda,  haftalık etkinliklerden oluşan Yapay Zekâ Destekli Animasyon uygulamaları gerçekleştirdiler. Öğrencilere öncelikle yapay zekâ destekli animasyon araçlarıyla ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırıldı.

Öğrenciler,  sekiz hafta boyunca yapay zekâ destekli animasyon araçlarını kullanarak Sosyal Bilgiler ve Türkçe dersi kazanımlarıyla ilgili animasyonlar ürettiler. Öğrenciler animasyonlarını paylaşarak, hem kendi çalışmalarını sergileme fırsatı buldular hem de diğer öğrencilerin ürettikleri animasyonları izleyerek farklı perspektiflerden bakma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirdiler.

Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Kurum dışı paydaş bulunmamaktadır.

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar

Öğrencilerin farklı öğrenme hızları ve ilgi alanları olduğundan, atölye içeriği ve etkinlikleri öğrencilere özgü hale getirilmelidir.

Yapay zekâ destekli animasyon araçlarının karmaşıklığı nedeniyle öğrencilerin teknik destek ve rehberlik ihtiyaçları olabilir.

Atölye süresince öğrencilere düzenli geri bildirim sağlanmalı ve ilerlemeleri izlenmelidir.

Öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmek için atölye sonrasında destekleyici kaynaklar sunulmalıdır.

Elde Edilen Sonuçlar

Projenin değerlendirilmesinde nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test-son test yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Projenin çalışma grubu Bireysel Yetenekleri Geliştirme 1 Programı’na devam eden 30 öğrencidir. Ölçme aracı Sosyal Bilgiler ve Türkçe dersine yönelik ders tutum ölçeğidir. Ön test ve son test sonuçlarına ilişkin farklılıkların incelenmesine yönelik yapılan bağımlı örneklem t testi sonuçlarına göre; “Sevme, Fayda, İlgi, İstek, Güven” değişkenlerinin ön test ve son test sonuçları arasındaki farklılıklar için elde edilen olasılık (p) değerleri 0,05’in altında olduğundan, bu değişkenlerin ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.  Öğrencilerin Türkçe ve Sosyal Bilgiler dersine yönelik sevme, fayda, ilgi, istek ve güven için son test sonuçları ön test sonuçlarından daha yüksektir. Bu sonuç; yapay zeka destekli animasyon uygulamalarının Türkçe ve Sosyal Bilgiler dersi üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır. 

Sürdürülebilirlik

Öğrenci geri bildirimleri dikkate alınarak yapay zekâ destekli animasyon araçlarının çeşitliliği artırılabilir.

Uygulamanın Yaygınlaştırılması

Eğitim kurumları ve öğretmenlerle iş birliği yapılarak atölye modelinin paylaşılması ve diğer okullarda uygulanması teşvik edilebilir.

Dijital platformlar ve açık kaynaklı kaynaklar kullanılarak atölye materyalleri ve içerikleri herkese erişilebilir hale getirilebilir.

17-02-2024

17-02-202417-02-202417-02-2024

17-02-2024