İLHAM İSTASYONU: ÖZGÜN FİKİRLER BULUŞMASI
Kurumumuz yönetimi tarafından organize edilen "İlham İstasyonu: Özgün Fikirler Buluşması" adlı uygulama, öğrencilerimizin yaratıcılıklarını ve özgün düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla hayata geçirildi.
İLHAM İSTASYONU: ÖZGÜN FİKİRLER BULUŞMASI
Kurumumuz yönetimi tarafından organize edilen "İlham İstasyonu: Özgün Fikirler Buluşması" adlı uygulama, öğrencilerimizin yaratıcılıklarını ve özgün düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla hayata geçirildi.
UYGULAMANIN AMACI
Bu uygulama, her ay düzenlenen toplantılarla öğrencilerin özgün fikirlerini Sokratik düşünme yöntemiyle toplamayı ve bu fikirleri proje formatına dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Bu yolla eğitimde verimliliği artırmak; düşünen, üreten, deneyimsel öğrenme tasarımlarını kullanan, bilgiyi sadece ezberlemek yerine derinlemesine anlayan öğrenciler ortaya koymaktır.
Bu süreç, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirirken aynı zamanda eleştirel düşünme, problem çözme ve işbirliği becerilerini de güçlendirmektedir.Aylık toplantılarda gerçekleştirilen oyun tabanlı öğrenme yaklaşımı öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu artırmakta ve öğrenme sürecini daha etkili, keyifli ve kalıcı hale getirmektedir.Formun Üstü
UYGULAMANIN ÖZETİ
Başarılar: Bilim ve Sanat Merkezi'ndeki öğrenciler, ulusal ve uluslararası yarışmalarda önemli dereceler elde etmektedir. Bu başarılar, onları gurur duyulacak birer örnek haline getirmekte ve diğer öğrencilere de ilham kaynağı olmaktadır.
Proje Sunumları: Yarışmalarda başarı elde eden öğrenciler, aylık toplantılarda çalışmalarını heyecanla sunarlar. Diğer öğrenciler, bu sunumlar sayesinde, çalışmaların nasıl hayata geçirildiğini öğrenme fırsatı bulur.
Sokratik Sorgulama: Sunumların ardından, öğrenciler Sokratik düşünme yöntemini kullanarak özgün fikirler üretirler. Herkesin katılımıyla oluşturulan sınırsız fikir havuzu, yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırır ve yeni bakış açıları geliştirir. Bu süreç, öğrencileri eleştirel düşünmeye ve yeni bakış açıları geliştirmeye teşvik etmektedir.
Oyun Tabanlı Eğitim Desteği:Sokratik düşünme yöntemiyle yapılan toplantılar oyunlarla desteklenir.Öğrencilere fikirlerini senaryoya dönüştürme, belirli hedeflere ulaşma görevleri verilir.
Deneysel Öğrenme:Öğrenciler, fikirlerini test etmek ve geliştirmek için deneysel bir yaklaşımla danışmanları rehberliğinde uygulamalar yapar. Başarısızlıklar, öğrenme fırsatlarına dönüşür, çözümler bulmak için daha yaratıcı yaklaşımlar geliştirilir.
Sunum ve Paylaşım: Nihai aşamada, öğrenciler projelerini aylık toplantılarda sunar ve diğer öğrencilerle paylaşır. Bu, hem kendi öğrenmelerini pekiştirir hem de ilham kaynağı olur.
SONUÇLAR
Öğrenci Katılımını Artırma: Öğrencilerin interaktif oturumlarda fikirlerini paylaşma ve tartışma fırsatları, derslere daha fazla katılmalarını, ilgi göstermelerini ve aktif olarak öğrenme sürecine dahil olmalarını kolaylaştırır.
Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerini Geliştirme: Sokratik düşünme yöntemi, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu beceriler, öğrencilerin daha derinlemesine öğrenmelerinin ve karmaşık problemleri çözmelerinin yolunu açar.
İşbirliği ve Takım Çalışması Becerilerini Güçlendirme: Proje sürecinde grup çalışması yapmak, öğrencilerin liderlik, işbirliği ve takım çalışması becerilerini artırır.